درآمدهای آلومینیوم ایران متشکل از ۲ بازار داخلی و صادراتی بوده که بیشترین درآمد کسبشده از فروش محصولات در بازار داخلی بوده است.
به گزارش نماد برتر، شرکت آلومینیوم ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمدهای شناساییشده طی دوره را مبلغی برابر با ۸،۴۵۸ میلیارد ریال شناسایی کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه نیز درآمدهای این شرکت فلزی برابر با ۴۷،۹۵۳ میلیارد ریال اعلامکرده است.
درآمدهای آلومینیوم ایران متشکل از ۲ بازار داخلی و صادراتی بوده که بیشترین درآمد کسبشده از بازار داخلی با ۷،۲۹۰ میلیارد ریال بوده است.
بر پایه این گزارش، درآمدی که در شهریورماه از آلومینیوم ایران بر جای گذاشته شده نسبت به ماه گذشته با ۲۰ درصد رشد همراه بوده و ایرالکو توانسته به روند نزولی خود در ۳ ماهه گذشته پایان دهد.
از سوی دیگر، "فایرا" در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش درآمد را در دفاتر فروش خود ثبت کرد و درآمدهای این شرکت فلزی از ابتدای سال مالی تا پایان شهریورماه سال جاری نسبت به سال گذشته، ۶۲ درصد رشد را شاهد بوده، عمدهترین درآمدهای شناساییشده طی این دوره ۶ ماهه از فروش محصولات در اختیار بازار داخلی (۵۸ درصد) با ۲۸،۱۰۵ میلیارد ریال بوده و ۱۹،۸۴۸ میلیارد ریال نیز سهم بازار صادراتی (۴۸ درصد) از فروش محصولات بوده است.
نکته جالب این نمودار آنجاست که چرا روند درآمدی فایرا در بخش صادراتی مسیر نزولی را در پیش گرفته و جای خود را فروش داخلی داده، آیا مشکلی پیشروی صادرات قرار گرفته است!
بیشترین مقدار درآمدی که آلومینیوم ایران در شهریورماه از فروش محصولات شناسایی کرده مربوط به بخش "شمش خالص" با ۶،۶۰۸ میلیارد ریال بوده که در بازار داخلی به فروش رسیده، شرکت آلومینیوم ایران در شهریورماه سال جاری توانسته ۱۳،۱۷۶ تن از محصولات خود را به فروش برساند که بیشترین سهم فروش طی این ماه در بازار داخلی با ۱۱،۳۲۶ تن گزارش کرده، بیشترین مقدار فروش در شهریورماه مربوط به محصول «شمش خالص» با ۱۰,۲۹۱ تن بوده و نرخ فروش این محصول ۶۴۲،۱۲۳،۵۰۶ ریال اعلامشده که نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش نرخ را به دنبال داشته است.